BAŞKAN SEÇER, EBRD TARAFINDAN DÜZENLENEN ‘YEŞİL ŞEHİRLER BELEDİYE BAŞKANLARI TOPLANTISI’NA KATILDI

BAŞKAN SEÇER, EBRD TARAFINDAN DÜZENLENEN ‘YEŞİL ŞEHİRLER BELEDİYE BAŞKANLARI TOPLANTISI’NA KATILDI

SEÇER: “HEDEFİMİZ; GELECEK NESİLLER İÇİN GÜVENLİ, DİRENÇLİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR SU SİSTEMİ OLUŞTURMAKTIR”

“GELECEĞİN RİSKLERİNİ DİKKATE ALARAK UZUN VADELİ BİR SU ALTYAPISI İNŞA EDİYORUZ”

 

TBB ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, EBRD tarafından yürütülen Yeşil Şehirler Programı’nın 10. yılı kapsamında Londra’da düzenlenen ‘Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı’na katıldı.

 

Toplantının ‘Sistem Yaklaşımından Yatırıma: Su Yönetiminin Önemi’ başlıklı oturumunda konuşan Seçer, Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak su yönetimini yalnızca teknik bir altyapı meselesi olarak görmediklerini belirterek, “Bizim için su; çevreyi, enerjiyi, ekonomiyi, halk sağlığını, afet yönetimini ve iklim direncini bir araya getiren stratejik bir konudur. Tam da bu nedenle Mersin’de su yönetiminde sistem yaklaşımını benimsiyoruz” dedi.

 

Mersin’in su yönetiminde birinci önceliklerinin güçlü ve dayanıklı altyapı yatırımları olduğunu kaydeden Seçer, “Yatırımlarımız sayesinde yalnızca mevcut ihtiyaçları karşılamıyoruz. Gelecekteki nüfus artışını, iklim değişikliğinin etkilerini ve çevresel riskleri de dikkate alarak uzun vadeli bir su altyapısı inşa ediyoruz” sözlerini kaydetti.

 

Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak hedefin gelecek nesiller için güvenli, dirençli ve sürdürülebilir bir su sistemi oluşturmak olduğunu dile getiren Seçer, “Bu dönüşüm yolculuğunda EBRD Yeşil Şehirler Programı bizim için önemli bir ortaklık platformu olmaya devam ediyor. Deneyimlerimizi paylaşmayı, birlikte öğrenmeyi ve daha dirençli şehirler inşa etmek için uluslararası iş birliklerini güçlendirmeyi sürdüreceğiz” diye konuştu.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu